Вашему вниманию предлагается издание "Борис Касаткин".
939 Р.
Вашему вниманию предлагается издание "Борис Касаткин".
939 Р.
Accompanies a major double exhibition on Jean-Michel Basquiat and Egon Schiele - two artists that died too young but created masses of work over the course of a decade - at the Fondation Louis Vuitton, Paris, from 3rd October 2018 to 4th January 2019 Comprises drawings, objects and paintings, gathered from private collections and museums all over the world In 2018 the Fondation Louis Vuitton, Paris, is hosting exhibitons on two of the greatest artists of the 20th century - Egon Schiele, and Jean-Michel Basquiat. Both exhibitions have the same curator, and are taking place at the same time. The shows illustrate exactly what it is that linked the two artists: line, and the use of expressive force. This, the catalog of the Basquiat exhibition, labelled "the definitive exhibition" by its curator, brings together 120 of the artist's most important masterpieces, sourced from interational museums and private collections. With the astonishing radicalness of his artistic practice, Basquiat renewed the concept of art with enduring impact. This Basquiat retrospective centres on the idea of Basquiat's unique energetic line, his use of words, symbols, and how he integrates collage in his paintings, sculptures, objects, and large-scale drawings. The catalog includes texts by great authors, including Paul Schimmel who tells of his meeting with Basquiat in California; Francesco Pellizzi who knew Basquiat well and has not written about him for a long time; and Okwui Enwezor who talks about the Afro American identity.
7319 Р.
This is a book about one of the least known genres in the Orthodox artistic tradition, hagiographical icons. It contains Russian icons from museums and private collections, most of which are published here for the first time. Each one is accompanied by a brief note on the saint's life, iconography and hagiographical literature. All the icon scenes are furnished with inscriptions and some are magnified, making it possible to view the subject in considerable detail. The foreword provides an introduction to the development of hagiographical icons in Russian art. As one of the very few works in English on this fascinating subject, it will be of great interest and value to the specialist and general reader alike.
9009 Р.
Биеннале историко-архивной фотографии это масштабный проект по планомерному показу отечественной фотографии. Начавшийся в 2011 году с I Биеннале историко-архивной фотографии, демонстрировавшей фотографии 1860-1940-х гг. из крупнейших собраний Москвы и Санкт-Петербурга, он продолжился плодотворным сотрудничеством с периферийными музеями, архивами и частными коллекционерами. В составе таких собраний сосредоточен огромный массив фотодокументов, как правило, малознакомый не только широкой публике, но и специалистам. Эти коллекции, помимо произведений, значимых для истории российской фотографии, часто содержат анонимные, незамысловатые и даже любительские фотографии, но именно в них концентрируется и проявляется образ ушедшего времени. III Биеннале историко-архивной фотографии продолжает традицию первых двух выставок и вновь знакомит широкую публику с малодоступными коллекциями, объединяя фотографии девяти музеев и двух частных собраний. Данный альбом - это последовательный рассказ о переменах в общественной, культурной, повседневной жизни России второй половины XIX-середины XX вв. Широкий тематический охват Биеннале позволяет коснуться многообразных проявлений жизни страны: фотографии 1860-х - 1940-х гг. расскажут о жизненном укладе провинциальных местечек и о разрушенной церковной архитектуре; напомнят о бурном строительстве царской России начала XX века и о бедах II мировой войны; перенесут в отдаленные уголки Российской Империи, вернут в счастливое пионерское детство и откроют публике неизвестного авангардного фотографа.
2760 Р.
Биеннале историко-архивной фотографии это масштабный проект по планомерному показу отечественной фотографии. Начавшийся в 2011 году с I Биеннале историко-архивной фотографии, демонстрировавшей фотографии 1860-1940-х гг. из крупнейших собраний Москвы и Санкт-Петербурга, он продолжился плодотворным сотрудничеством с периферийными музеями, архивами и частными коллекционерами. В составе таких собраний сосредоточен огромный массив фотодокументов, как правило, малознакомый не только широкой публике, но и специалистам. Эти коллекции, помимо произведений, значимых для истории российской фотографии, часто содержат анонимные, незамысловатые и даже любительские фотографии, но именно в них концентрируется и проявляется образ ушедшего времени. III Биеннале историко-архивной фотографии продолжает традицию первых двух выставок и вновь знакомит широкую публику с малодоступными коллекциями, объединяя фотографии девяти музеев и двух частных собраний. Данный альбом - это последовательный рассказ о переменах в общественной, культурной, повседневной жизни России второй половины XIX-середины XX вв. Широкий тематический охват Биеннале позволяет коснуться многообразных проявлений жизни страны: фотографии 1860-х - 1940-х гг. расскажут о жизненном укладе провинциальных местечек и о разрушенной церковной архитектуре; напомнят о бурном строительстве царской России начала XX века и о бедах II мировой войны; перенесут в отдаленные уголки Российской Империи, вернут в счастливое пионерское детство и откроют публике неизвестного авангардного фотографа.
2760 Р.
Many Russian Museums of the world significance, both metropolitan and provincial, are well-known. The book narrates about such indisputable symbols of Russian culture as the State Hermitage and Russian Museum, the State Tretyakov Gallery and the State Museum of Fine Arts named after A.Pushkin; about eloquent witnesses of many centuries, that are the Moscow Kremlin and the kremlins of other cities; about the oldest museums such as the Central Naval Museum established in St. Petersburg in 1709 in the order of Peter I, the Kunstkammer, which was opened in 1714 as the first Russian public museum. The reader can find here also the articles on the memorial museums, museums-estates and the most interesting private museums. Издание на английском языке.
725 Р.
The books will showcase the best paintings and sculptures of the period and present rarely seen gems from provincial museums and museums of former Soviet republics. Each book opens with an expert article on the subject. Images are organised in chronological order, displaying a wide variety of artistic styles from Impressionism and Post-Impressionism to Socialist Realism, Severe Style and Neorealism.
6563 Р.
The books will showcase the best paintings and sculptures of the period and present rarely seen gems from provincial museums and museums of former Soviet republics. Each book opens with an expert article on the subject. Images are organised in chronological order, displaying a wide variety of artistic styles from Impressionism and Post-Impressionism to Socialist Realism, Severe Style and Neorealism.
6094 Р.
Among the splendors of tsarist Russia, from art and architecture to literature and music, resides its cuisine-an art in its own right that has delighted and nourished all levels of society for hundreds of years. Based on favorite family recipes passed down through generations, collected by the author from the private collections of the old Russian emigre community of New York City, The Russian Heritage Cookbook represents the achievements of an entire culinary heritage-one which previously existed only in the memories of the cooks themselves, or written on yellowing scraps of paper. Now available in paperback, The Russian Heritage Cookbook brings together hundreds of recipes for classic dishes, making it the essential cookbook for Russians and non-Russians alike. Lynn Visson covers everything from elegant zakuski and flavorful pirogs to refreshing drinks and delectable desserts, and includes sample menus ranging from High Tea to an Easter buffet, showcasing the sumptuous meals that have delighted generations. From borscht and bliny to beef stroganoff and black bread charlotka-and multiple versions of flavored vodka, of course-these authentic recipes, accompanied by useful introductions, provide the perfect overview of the best Russian cuisine.
3896 Р.
Nearly 450 years after his death, Pieter Bruegel the Elder is widely regarded as the 16th century's greatest Netherlandish painter. This book is the tie-in catalog for a once-in-a-generation exhibition of Bruegel's work at the Kunsthistorisches Museum in Vienna.Bruegel's work is renowned for its stunning compositions, often moralizing and always teeming with characters, inviting the viewer to reflect on the multi-layered complexity of each image. Today, just over forty of his original paintings remain in museums and private collections, many of which have never been loaned out for exhibition purposes. This book presents a full survey of Bruegel's entire oeuvre and will prove to be an indispensable resource for Bruegel fans and scholars alike.
7990 Р.
XVII век — золотая эпоха фламандской живописи, время ее блестящего, хоть и непродолжительного расцвета, отправным импульсом которого стала фигура Питера Пауля Рубенса. Многие региональные музеи нашей страны обладают отдельными произведениями и целыми коллекциями работ фламандской школы. Екатеринбургский музей изобразительных искусств, Нижегородский художественный музей, Серпуховский историко-художественный музей, Московский музей-усадьба Останкино и многие другие музеи стали участниками выставочного и издательского проекта Государственного историко- художественного музея Новый Иерусалим «Под знаком Рубенса: Фламандская живопись XVII века из музеев и частных собраний России..». В каталоге представлены произведения Антониса Ван Дейка, Якоба Йорданса, Яна Брейгеля Бархатного, их учеников и современников и, конечно, самого Рубенса, ставшего ориентиром и для своего времени. Здесь можно встретить картины, которые никогда не выставлялись в России. В каталог вошли также работы из частных коллекций.
5249 Р.
XVII век — золотая эпоха фламандской живописи, время ее блестящего, хоть и непродолжительного расцвета, отправным импульсом которого стала фигура Питера Пауля Рубенса. Многие региональные музеи нашей страны обладают отдельными произведениями и целыми коллекциями работ фламандской школы. Екатеринбургский музей изобразительных искусств, Нижегородский художественный музей, Серпуховский историко-художественный музей, Московский музей-усадьба Останкино и многие другие музеи стали участниками выставочного и издательского проекта Государственного историко- художественного музея Новый Иерусалим «Под знаком Рубенса: Фламандская живопись XVII века из музеев и частных собраний России..». В каталоге представлены произведения Антониса Ван Дейка, Якоба Йорданса, Яна Брейгеля Бархатного, их учеников и современников и, конечно, самого Рубенса, ставшего ориентиром и для своего времени. Здесь можно встретить картины, которые никогда не выставлялись в России. В каталог вошли также работы из частных коллекций.
5249 Р.
Каталог выставки 2014 года. Каталог посвящен очень интересному и яркому периоду в истории русского искусства, получившему название Серебряного века. В то врем я в России происходил небывалый подъем в развитии науки, культуры, философии, литературы, формировалась эстетика новых стилей, возникали и исчезали художественные направления, создавались многочисленные творческие и выставочные объединения, печатались различные художественные журналы, процветало коллекционирование произведений искусства. В каталог вошли по одному-трем произведениям каждого художника и краткие описания их жизни и творчества. Это Бенуа, Бродский, Гауш, Грабарь, Денисов, Дубовский, Исупов, Коровин, Куликов, Кучумов, Мешков, Нивинский, Поленов, Репин, Рерберг, Серебрякова, Серов, Туржанский, Юон, Яковлев и другие.
1007 Р.
The word 'Siberia' brings to mind a series of extremes - vast, bleak, harsh, alluring, wild, and beautiful. Our imagined notion of this largely unknown territory is so strong that the name itself has become a metaphor for things remote or undesirable. The reality, however, is that Siberia surpasses any singular idea. Not only does it span numerous time zones and feature enormously varied geography, but its inhabitants range from nomads herding reindeer and shamans communing with spirits to scientists in state-of-the-art laboratories and urbanites proud of their boutiques, museums, and opera houses. Spanning more than 130 years, this collection of images by more than fifty Russian photographers conveys as never before Siberia's enormity and diversity while bringing the region into concrete, human focus. It draws from the collections of Russian museums as well as the archives of established and emerging photographers. Leah Bendavid-Val's compelling commentary tells the stories behind the pictures and places them in historical and artistic context, quoting observations and memories of Siberia by explorers, settlers, and literary giants from Dostoevsky to Chekhov. As attested by the ever-growing number of books, news reports, and travelers to the region, Siberia is an enduring subject of fascination to many. This beautiful volume is at once a groundbreaking photographic event and a sublime introduction to one of earth's most intriguing places.
1623 Р.
Dreaming of freedom amid global revolution, war, and disestablishment, early nineteenth-century artists turned inward and found meaning. Many of these artists, stifled by reactionary push-back, fled to a burgeoning Romantic community in Italy, where their shared yearnings produced some of the greatest art of the century. Through opulent landscapes, German and Russian expatriates such as Caspar David Friedrich and Alexander Andreyevich Ivanov experimented with new forms of liberation, national identity, and religiosity. Lavishly illustrated with three hundred paintings from the State Tretyakov Gallery Moscow and the Albertinum of the State Art Collections Dresden, Dreams of Freedom showcases the remarkable fruit of this cultural encounter.
5990 Р.
Copyright © 2016-2023 dm-element.ru. All Rights Reserved